Ook in 2006 Openluchttheater in Boxmeer
Hoofdsponsor 2013
Productie2006

Musical “Alles is Niets, Niets is Alles”

In september 2006 is er ook in Boxmeer een geweldig theaterspektakel opgevoerd naar een idee van Jan Peters.  De productie van toen was getiteld “Alles is Niets, Niets is Alles”. Op een komische wijze werd het talrijke publiek (3000 toeschouwers) meegevoerd naar het ontstaan van Boxmeer. In een verzonnen verhaal woonde koning Jan Boc van Mere op zijn kasteel aan het Meer. Hij had alles wat zijn hartje begeerde en zijn hofnar Amusantia deed alles voor de koning om zijn leven zo aangenaam mogelijk te maken.  Maar de koning was heel snel ontevreden en vond zijn rijkdom  en het vermaak op het kasteel eigenlijk maar niets. Toen op een dag een landloper het kasteel bezocht en hij vertelde aan Jan Boc dat hij helemaal niets bezat maar dat hij iedere dag vol blijdschap en vreugde in het leven stond, wilde de koning ook dit leven. Samen trokken ze de wijde wereld in. Aan deze Boxmeerse productie deden ongeveer 400 medewerkers mee en het was een enorm succes. De cast bestond alleen uit Boxmerenaren. Vele Boxmeerse verenigingen kwamen op het podium, zoals De Metworst, het Heilig Bloedsgilde, Smartlappenkoor De Harde Kern, Gymnastiekvereniging De Meere, De Vaartprocessie en de Boxmeerse Harmonie. De muzikale ondersteuning werd verleend door dweilorkest “De Joekels”.
Musical “Alles is Niets, Niets is Alles” bezocht door 3000 mensen.
[Klik hier om die musical nog eens te beleven]