Wat verscheen er in de pers over Boxmeer (her)leeft
advertentie in De Gelderlander 27072013
Advertentie in De Gelderlander op zaterdag 27 juli 2013
Klik voor vergroting
Voorbereidingen musical “Boxmeer (her) leeft” in volle gang !
Een musical waarin diverse hoogtepunten uit de geschiedenis van Boxmeer, door middel van zang, dans, toneel en muziek,  op de planken gebracht worden,  dat alles verpakt in een leuk verzonnen verhaal. Auteur en regisseur Jan Peters gaat zijn tweede musical, in een openluchttheater, opvoeren. Zo’n 100 medewerkers (allen uit Boxmeer) gaan het publiek in september vermaken in het weiland voor het Kasteel. In 2006 realiseerde Jan een musical over het leven van Jan Boc van Meere, onder de titel “Alles is Niets, Niets is Alles”. Nu kreeg de theaterproductie de titel “Boxmeer (her) leeft”. Zo’n zestig acteurs uit Boxmeer zijn onder leiding van regisseur Jan Peters wekelijks aan het repeteren voor het groots openluchttheater op 19, 20, 21 en 22 september 2013 in het weiland van de Zusters van Julie Postel  te Boxmeer. “We zitten op schema”, zegt een enthousiaste regisseur/auteur. Binnenkort wordt er volop aandacht besteed aan de PR. Regionale media en zelfs ook Omroep Brabant  hebben nu al interesse getoond. Jan vervolgt:  “Een productie in de openlucht vereist nu eenmaal een dikker draaiboek dan een voorstelling in een aangepast theater. Maar gelukkig hebben we alle medewerking van de congregatie van de Zusters, van vele bedrijven, de gemeente en bovendien van een enthousiast productieteam. Alleen de facilitaire voorzieningen zijn al een bijzonder werk. We krijgen een overdekte tribune met verwarmde en genummerde zitplaatsen. Zo heeft iedereen straks zijn eigen zitplaats.  De repetities verlopen prima en de teksten zitten er bijna in. Dat is voor een regisseur het moment om veel aandacht te gaan besteden aan de mise en scène. Dansschool Etoile heeft de choreografie uitgewerkt. Het orkest De Joekels heeft het repertoire inmiddels volop gerepeteerd en na de vakantie volgen er repetities met de totale crew. In deze musical zit ook een flinke klus voor onze vier toneelmeesters. Er is veel actie, veel decorwisselingen en diverse attributen die op en af moeten. En dat alles moet in razend tempo gebeuren,  zodat er nergens een stilte valt. Een enorm  mooie uitdaging met een Boxmeerse groep mensen, die geweldig enthousiast en betrokken zijn.”
De kaartverkoop is gestart op 1 augustus bij Hotel Riche en Van Dinter Media. Voor KBO leden is er verkoop op de bekende KBO-verkoopadressen.
Persartikel Boxmeers Weekblad 13 augustus 2013
Meer informatie over evenementen in Boxmeer op www.bezoekboxmeer.nl