Wat verscheen er in de pers over de musical "Boxmeer (her)leeft"
Hoofdsponsor
Pers 01
Boxmeers Weekblad 20 november 2012: "Boxmeer (her) leeft"weer Musical.
Zes jaar na "Alles is Niets, Niets is Alles" komt er weer een musical. De theaterproductie onder de naam "Boxmeer (her) leeft" wordt van 19 tot en met 22 september opgevoerd in het weiland bij het kasteel van de Zusetrs van Julie Postel. Auteur, regisseur en productieleider is opnieuw Boxmerenaar Jan Peters. Het evenement wordt groots opgezet met ongeveer honderd medewerkers, allemaal vrijwillegers. Vele gebeurtenissen uit de historie van Boxmeer passeren de revue: het Heilig Bloedwonder, Jan Boc van Mere, de Dolle Graaf, het gilde, de Metworst, de zusters van Julie Postel en Dr. Peelen. Het college van B & W stelt een incidentele eenmalige subsidie van 3500 euro beschikbaar voor de musical.

Boxmeers Weekblad 26 maart 2013: Musical: "Boxmeer (her) leeft"
Regisseur en auteur Jan Peters heeft het script geschreven voor een nieuwe musical. Na "Alles is Niets, Niets is Alles"staat in september de voorstelling "Boxmeer (her) leeft" op stapel. Met de muis scrolt initiatiefnemer Jan Peters door het interactieve programma op zijn laptop. Professioneel, goed voorbereid en vooral met heel veel vrijwilligers straks op het weiland bij de Zusters van Julie Postel aan de Veerstraat. Het monumentale kasteel vormt de historische achtergrond. De stoere nozem Gradje (Piet Hinke) gaat in de nieuwe musical in discussie met het nette, opgevoede, hoogbegaafde meisje Marie-Louise (Marita Bos). De twee raken met elkaar in gesprek. Bij opa (Piet Cremers) wordt navraag gedaan over de historie van Boxmeer. In acht scènes, met evenzoveel verschillende decors, passeert de historie van het dorp de revue. Van het begin in 1296 als Jan Boc van Meere op het toneel verschijnt, via het Heilig Bloedwonder in 1400 en de Metworst in 1740 tot de Dolle Graaf. Een heus koor verschijnt op het podium - een eigen versie van de Sisteract- als de historie van de Zusters van Julie Postel en de zorgverlening wordt nagespeeld. Met dj's op het evenementenplein - bij het nieuwe gemeentehuis - eindigt de musical. De i-pad herenigt Gradje en Marie-Louise. Want ondanks twee verschillende karakters krijgen ze respect voor elkaar. Momenteel worden door Stichting Japproducties sponsors geworven. De eerste repetities zijn in volle gang.
De kaartverkoop start in augustus.

Boxmeers Weekblad 9 april 2013: "Cultuurgeld voor musical "
Het Prins Bernhard Cultuurfonds heeft geld toegekend aan culturele activiteiten in de regio. Stichting Japproducties krijgt 2 duizend euro voor het openluchtspel en musical "Boxmeer (her) leeft" die in september wordt gehouden in de weilanden bij de Zusters van Julie Postel aan de Veerstraat