Musical speciaal voor  leerlingen van een basisschool
Musical
Basisschool
Copyright © 2017 by jap
Stichtingjapproducties Boxmeer verzorgt ook musicals voor kinderen, uitermate geschikt voor bijvoorbeeld een bijzondere viering op school of een eindejaars schoolmusical.
De musical (tijdsduur ongeveer 90 minuten)  is geschreven door Jan Peters en deze verzorgt ook de verdere productie en regie. De liedjes zijn voorzien van muziek door de Boxmeerse muzikant Wim Kersten: lekker in het gehoor liggende liedjes in een voor kinderen geschikte toonsoort. Behalve het script en draaiboek is het productiemateriaal ook voorzien van CD's met en zonder zangstem.
Het afgelopen jaar 2015 is de musical, met de titel
"Alles is Niets, Niets is Alles" met veel succes opgevoerd door de leerlingen van groep 8 van de basisschool de Weyerhof. Op hun site is een fotocollage van dit evenement te vinden. (www.deweijerhof.nl). Ter gelegenheid van het 66 jarig jubileum van carnavalsvereniging De Geitenbok (januari 2017) is de musical opgevoerd voor alle leerlingen van alle basisscholen in Boxmeer. Via een auditie werd de crew gekozen.
Stichtingjapproducties kan in overleg ook zorgen van het leveren van licht en geluid. Uitgangspunt is hier dat de kinderen die moeten acteren en zingen voorzien zijn van een headset. De productie wordt geleverd met één decor, wat eenvoudig overal op te stellen is. Wilt u eens van gedachten wisselen over een eventuele productie op uw school dan kunt u contact opnemen met Jan Peters. Via e-mail: info@stichtingjapporducties.nl of via telefoonnummer 0485-574183.

Het verhaal van de musical "Alles is Niets, Niets is Alles" speelt zich af in de Middeleeuwen met een knipoog naar het heden. We zien een zeer ontevreden koning Arthur, die ondanks zijn weelde en een rijk bestaan op een prachtig kasteel, het leven maar erg somber inziet. Iedere dag is bijna hetzelfde. De hofnar probeert op alle mogelijke manieren te koning te vermaken, maar zonder enig resultaat. Als er een nietsvermoedende gast op het kasteel verschijnt, die zijn levensverhaal vertelt, heeft de koning zijn levensdoel uiteindelijk gevonden en volgt hij hem opgeruimd de wijde wereld in.
De musical is zo geschreven dat een variabel aantal personen (kinderen, personeel of ouders) kan meedoen.